niedziela, 6 stycznia 2013

JACEWSKI.pl | fotograficzna retrospekcja 2012

         Było dynamicznie. Podróże po Polsce (ok 40 tys. km za kierownicą), sesje, zarwane noce przed komputerem. Do najważniejszych wydarzeń w 2012 roku mogę zaliczyć: stałą współpracę z Teatrem Muzycznym w Lublinie, sesję zdjęciową na okładkę albumu lubelskiego zespołu Salsa Band, udział w kampanii reklamowej dla Banku Spółdzielczego w Piasecznie, wzbogacenie oferty o fotografię studyjną (m.in. wieczór panieński w studio). Rok 2012 to również mój pierwszy reportaż ślubny poza granicami kraju. We Lwowie potężną przestrzenią i magią światła przywitała mnie Cerkiew św. Michała Archanioła (link). Rok 2012 to rok uczestnictwa w różnego rodzaju wydarzeniach kulturalno-społecznych, na których byłem wystawcą lub nad którymi objąłem patronat: m.in. Targi Pracy w Nysie, Targi Ślubne w Puławach, II edycja Szafowiska w Lublinie. 
        A prywatnie? Same skoki siedmiomilowe, ale o tym, to przy kawie. Btw znalazłem czas na podroż poślubną - oczywiście pomiędzy sobotnimi weselami. Enjoy:)


FOTOGRAFIA RODZINNA
          To dla mnie najbardziej rozwijająca się część fotografii. W tym celu zbudowałem nawet odrębną stronę poświęconą wyłącznie fotografii rodzinnej (link). W 2012 roku zrealizowałem o wiele więcej sesji rodzinnych, ciążowych, dziecięcych czy komunijnych, aniżeli w latach poprzednich. Sesję prowadziłem w studio, w mieszkaniu bohaterów lub "pod chmurką". Coraz częściej małżeństwa oczekujące potomka czy świeżo upieczone rodziny kontaktują się ze mną, abym mógł dla nich stworzyć fotograficzną pamiątkę. Pomimo, iż sami wykonują dziesiątki zdjęć, najważniejsze momenty powierzają fotografowi, który poza wysokiej klasy sprzętem, dysponuje wiedzą, doświadczeniem i warsztatem edycji zdjęć w coraz to bardziej zaawansowanych programach.




FOTOGRAFIA ŚLUBNA
          Każdej wiosny moje przygotowania polegają na poszukiwaniu nowych scenerii na sesje ślubne. Ponieważ niedawno przeprowadziłem się do Puław pewnego wiosennego dnia przejechałem prawie 200 km po okolicznych miejscowościach odwiedzając niemal każdą polną drogę (Celejów, Nałęczów, Kazimierz Dolny). Dzięki temu dotarłem do miejsc, które stają się "moje" i nie pojawiają się w portfolio innych fotografów. Fotografie wykonane w takich miejscach są znakomitym uzupełnieniem sesji plenerowej, którą rozpoczynam np. w Kazimierzu Dolnym czy nad brzegiem Wisły. Dodam, że nie unikam miejsc, które są powszechnie uważane za popularne, czy też często wybierane na sesję plenerowe. To od fotografa zależy jak zbuduje kompozycję oraz co wydobędzie z danej przestrzeni i swoich bohaterów. 
          A rekwizyty? Był czas na piknikowe koszyki, kolorowe latawce czy też pistolety, z którymi zwłaszcza Panowie świetnie się odnajdywali. Pomysłów nigdy nie zabraknie. Obecnie najciekawszych tematów staram się ...nie publikować już w sieci:)











SESJE KOMERCYJNE
      Rok 2012 to również fotografia reklamowa - hotelowe wnętrza, produkty (packshot-y),  aktualizacje galerii sklepów internetowych. Na torze gokartowym (Warszawa | Ursynów)  zrealizowałem sesję reklamową dla Banku Spółdzielczego w Piasecznie.
          Poniżej kilka zdjęć z sesji zdjęciowej dla coraz bardziej znanej w kraju wrocławskiej grupy skrzypaczek Chilli Quartet, lubelskiej blogerki znanej pod pseudonimem Wantataste (sesja) oraz Anety Dąbskiej i zespołu Salsa Band. Dla Anety wykonałem sesję na okładkę płyty (link), która ukazała się głównie w Ameryce Płd., Kanadzie i we Włoszech.





SESJE STUDYJNE
          Na początku roku wraz z lubelską grupą Montownia Wizerunku stworzyliśmy przestrzeń studyjną. Rozpoczął się dla mnie nowy, a przede wszystkim niezwykle interesujący rozdział fotografii - Fashion | Beauty. Ostatnie miesiące to prawie wyłącznie warsztat fotografii studyjnej. Głównym zajęciem była praca przy modyfikacji czy aranżacji światła.  Jedną z interesujących sesji jaką udało mi się niedawno przeprowadzić jest sesja z wykorzystaniem światła rzucanego przez projektor. 




















FOTOGRAFIA TEATRALNA
          Co tu pisać - pokarm dla duszy. Bogactwo kostiumów, scenografie i oświetlenie mówią same za siebie. W Teatrze Muzycznym w Lublinie gościłem przy okazji niemal każdego większego wydarzenia. Zrealizowałem wiele sesji plakatowych, reportaży z przygotowań jak i premier. Do najciekawszych (od strony fotograficznej oczywiście) zaliczam operę Giuseppe Verdiego Nabucco, Kiedy kota nie ma reż. Andrzej Gałła czy Pan Twardowski reż. Violetta Suska. Obszerny skrót wraz z linkami do poszczególnych spektakli znajdziesz tu TEATR.  



Wszelkie prawa zastrzeżone. Dawid Jacewski. Fotografia Lublin | Puławy | Warszawa.
Nie naśladuję trendów, lecz je tworzę.